چگونه عطر مناسب انتخاب کنیم

  • ۰۵ بهمن، ۱۳۹۶
  • 1383
چگونه عطر مناسب انتخاب کنیم

چگونه عطری مناسب انتخاب کنیم

عطر تقریبا برای زیبایی روزمره افراد ضروری است. عطر ها به ترتیب ماندگاری و غلظت عصاره به گروه های پرفیوم , ادوپرفیوم که معمولا برای مهمانی ها گزینه های بسیار مناسبی هستند , به خصوص آن هایی که دوست ندارند عطرشان را به همراهشان ببرند و مجددا تجدیدش کنند , ادوتویلت و ادکلن که برای استفاده های روزمره و محیط های کاری , مناسب هستند , تقسیم میشوند . تعداد عطر ها زیاد است و این انتخاب را سخت میکند امیدواریم این نوشتار به شما کمک کند تا عطری را که مناسب شماست انتخاب کنید .

 

به عطر فروشی بروید و عطرهای مختلف را استشمام کنید

همه تسترها را امتحان کنید . چیزی که لازم است به یاد داشته باشید این است که بعد از 2 یا  3 بار بوییدن , حساسیت حس بویایی ما کاهش خواهد یافت . بهتر است که فروشگاه را برای مدت کوتاهی ترک نمایید و دوباره برگردید یا قهوه بو کنید تا حساسیت بینی شما برای حسبوهای دیگر برگردد . بیشتر افراد میگویند که گذراندن زمان زیادی در یک عطر فروشی باعث سردرد آن ها میشود , بنابراین مراقب آن باشید که چه مقدار زمانی را در فروشگاه میمانید .

 

 درخواست برای یک نمونه از عطری که میخواهید امتحان کنید

عطر را بهتر است به نقاطی از بدن بمالید که دارای نبض است , این نقاط عبارت است از قسمت داخلی مچ دست , پشت زانوها , زیر چانه و نزدیک گوش ها . سپس اطراف فروشگاه به مدت 20 دقیقه چرخی بزنید , دوباره آن را ببویید و سپس تصمیمتان را بگیرید . زیرا بوی اصلی عطر اکثرا 1 ساعت بعد ایجاد میشود . به یاد داشته باشید بوی عطر روی افراد مختلف بویی متفاوت دارد . پوست هر فردی با دیگران متفاوت است اگر شما عطر دوستتان را خریداری کرده اید , این به این معنی نیست که همان بو را بدهید .

 

درباره شخصیتتان فکر کنید

اگر آدمی اجتماعی و خوش برخورد هستید به سمت عطرهایی که بوی میوه میدهند بروید . اگر بیشتر از نوع افراد خجالتی هستید از عطرهایی استفاده کنید که بویی شبیه به دارچین دارند . انتخاب  دیگر استفاده از فصلی است که در آن هستید . عطرهایی که در آن رایحه شکلات یا چوب صندل یا ادویه های شرقی به کار رفته باشد , عطرهای گرم به حساب میایند و عطرهایی که در آن ها رایحه لیمو , نارنج یا هندوانه به کار رفته باشد ,عطرهای خنک هستند . چیزی شبیه به بوی هندوانه در فصل بهار مناسب است , در حالی که عطرهایی که بوی کلوچه معطر میدهند در زمستان مناسبند . به طور معمول رنگ شیشه عطرهای گرم به رنگ  صورتی , قرمز و نارنجی است ولی عطرهای سرد بطری های خاکستری , آبی و سرمه ای دارند . در ماه های گرم سال از عطرهای خنک و در ماه های سرد سال از عطرهای گرم استفاده کنید .

 

مناسبت ها

میهمانی : عطری که در میهمانی زده میشود بستگی به نوع میهمانی دارد . میهمانی های رسمی , عطر تلخ و گرم استفاده کنید بوی تلخ , قدرت و غرور را می رساند اما در میهمانی های معمولی بهتر است از عطر ملایم و خنک استفاده کنید . اگر میهمانی در فضای باز برگزار میشود توصیه میکنیمعطر تلخ و گرم بزنید اگر عطر ملایم بزنید در فضا گم میشود وبویی به مشام نمیرسد .

محل کار : بهتر است عطرهای تند , تلخ و گرم سر کار استفاده نشود چون با آدم های مختلف سر و کار دارید و اولین احساس از بوی عطر به طرف مقابل منتقل میشود و چه بهتر است که این حس در دیدار نخست تند و ضربه ای نباشد. به عنوان مثال یک کارمند بانک نباید عطر تلخ و گرم استفاده کند چون ارباب رجوع ناخودآگاه نسبت بهآن فرد گارد میگیرد . اگر عطر ملایم بزنید با آن عطر میتواند ارتباط بهتری برقرار کند

 

نسبت به خرید عطر اصل حساس باشید

عطرها مستقیما باسیستم تنفسی شما سر و کار دارند . اگر عطر شما نامرغوب باشد , احتمال این که به بدنتان حتی به محیط زیست صدمه بزند زیاد است . عطرهای معمولی معمولا شیشه های نامرغوب و کدری دارند . چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه بهطرز عجیبی غیرعادی به نظر میایند ( مثلا خیلی پررنگ هستند ) . اگر عطر شما تقلبی باشد میتواند علاوه بر پوست به ریه ها نیزآسیب بزند . علائمی مثل خارش گلو و بینی و سرفه میتواند علایم مشکل دار بودن عطرتان باشد . بنابراین افرادی که آلرژی دارند یا به بیماری ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند , باید بسیار مراقب انتخابشان باشند .

برچسب: